Metaverzum: FOMO ili JOMO?

0

Za nešto u tolikoj žiži javnosti koncept metaverzuma nije ništa novo. Brojni ljudi sećaju se SecondLifea, ranije inkarnacije tačke susreta fizičkog i digitalnog sveta. Uprkos tome što je u svoje vreme stekao veliku popularnost, kulturna relevantnost SecondLifea nije potrajala naročito dugo. Pitanje je, na koji način će metaverzum uspeti tamo gde su prethodni pokušaji propali?

Autor: Joe Baguley, VP & CTO, VMware EMEA

Komercijalni FOMO (strah od propuštanja)

Za početak, tehnologija kojom danas raspolažemo je daleko naprednija, posebno kada govorimo o virtuelnoj (VR) i proširenoj realnosti (AR). Prema Bloombergu, Metaverse je u 2020. godini bio procenjen na 47,69 milijardi dolara, a do 2028. trebalo bi da vredi više od 800 milijardi dolara.  JPMorgan predviđa da će veličina tržišta metaverzuma biti veća od 1 biliona dolara (1.000 milijardi), dok njihov konkurent Goldman Sachs izjavljuje da očekuje da veličina tržišta iznosi do 12 biliona dolara.

Gde god da se osvrne, kompanije sa viškom keša ulažu novac u metaverzum. Epic Games je prikupio milijardu dolara za svoje planove u metaverzumu, a Facebook ulaže 10 milijardi dolara. Oni, i mnogi drugi, bore se za prednost početnog udarca, bore se da budu prvi na mestu gde se dešavaju kul stvari, i žele da pokažu koliko su dalekovidi. U komercijalnom smislu, to je klasičan slučaj FOMO sindroma (strah od propuštanja).

Ali, za uspeh metaverzuma neophodno je da se i konzumenti pridruže ovom oduševljenju. A to je daleko…

Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.

Share.

About Author

Comments are closed.